کارلسن در مورد همکاری کاسپاروف و ناکامورا

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

پایگاه جهانی شطرنج به نقل از وی جی نت منتشر کرد؛

کارلسن در مورد همکاری کاسپاروف و ناکامورا

 

همانطور که پیش از این عنوان شده بود "مگنوس کارلسن" در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ تحت تعلیم "گری کاسپاروف"قرار داشت و در مارچ ۲۰۱۰ این همکاری توسط طرفین قطع شد.هفته گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه "کاسپاروف" با یک فرد جدید کار می کند و او کسی نیست جز "هیکارو ناکامورا" استاد بزرگ آمریکایی،این همکاری از ژانویه گذشته آغاز شده است و این خبر را "کاسپاروف" طی مصاحبه طولانی در مجله شطرنج "نیو این چس"(New in chess)  عنوان کرده است.به این منظور پایگاه نروژی "وی جی نت"(VG Nett) نظرات "مگنوس کارلسن" را در این مورد جویا شده است و به تازگی در پایگاه شطرنج(chessbase) منتشر شده است  که شنیدن آن خالی از لطف نیست.

در گزارشی در پایگاه نروژی "وی جی نت" هنگامی که از "کارلسن" در مورد همکاری "گری کاسپاروف"(برترین شطرنجباز همه ادوار) و "هیکارا ناکامورا"(نفر نهم فهرست بهترینهای شطرنج جهان) از ژانویه گذشته پرسش می شود وی می گوید:

"من هم شگفت زده شدم.تا به اکنون در مورد این نکته که کاسپاروف نظر خاصی بر روی استعداد ناکامورا در شطرنج داشته باشد چیزی نشنیده بودیم و به هیمن جهت است همکاری بین این دو برایم غیر قابل باور بود."

وی جی نت: "مگنوس کارلسن" نابغه جوان نروژی در سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ با کاسپاروف همکاری داشته است و علارغم اینکه پیشرفتهای سریعی از این همکاری حاصل شده بود "کارلسن" به صورت یکطرفه این همکاری را قطع کرد و بر این باور است که شاید روسها در این مورد برنامه هایی را برایش تدارک ببینند.همکاری "ناکامورا"(متولد ژاپن و بزرگ شده آمریکا) و "کاسپاروف" با پشتیبانی مالی "رکس سینکوئیفیلد" بیلیونر اهل سنت لوئیز که به گفته پایگاه وی جی نت ،مبلغی در حدود یک میلیون کرون را به این امر اختصاص داده است، انجام می شود.

پایگاه "وی جی نت" که خبر این همکاری را از مجله شطرنج "نیو این چس" نقل کرده است در ادامه می نویسد: "ناکامور"ا هدف از کمک خواستن از "کاسپاروف" را دستیابی به بایگانی عنی گشایشی وی عنوان می کند.این دو نفر در ماههای گذشته دو جلسه آموزشی با یکدیگر داشته اند که بیشتر در مورد مسائل اصلی شطرنج بوده است و قرار بر این بود  تا سومین جلسه قبل از مسابقات دورتموند و در فاصله اقامت تابستانی کاسپاروف" در کشور کرواسی صورت گیرد که به دلیل اینکه "ناکامورا" تصمیم گرفت تا در مسابقات پوکر لاس وگاس شرکت کند این امر ملغی شد."کاسپاروف" می گوید: "نبوغ ناکامورا بر کسی پوشیده نیست اما برنده شدن در مسابقات شطرنج مهمتر از قهرمانی در پوکر است."

"مگنوس" در این مورد چنین می گوید:

"من فکر می کنم که کاسپاروف با این گفته سعی داشته است تا موضعی بیطرفانه را اتخاذ کند و از همکاریش با ناکامورا حرفی به میان نیاورد.وی تمایل داشت تا هنگامی که ناکامورا عملکرد قابل قبولی از خود به جا نگذارد این همکاری را علنی نکند.پس از موفقیت در مسابقات تاتا استیل بود که ناکامورا دیگر عملکرد قابل قبول از خود به جا نگذاشته است."

کارلسن در ادامه  به پایگاه وی جی نت می گوید: به اعتقاد من از این پس فشارها بر ناکامورا بیشتر می شود و من شک دارم که وی به همان نتایجی که من از جانب همکاری با کاسپاروف گرفتم دست یابد.وی در ادامه می افزاید:

"من به خوبی با کاسپاورف و افکارش آشنایی دارم.در کتار این من به خوبی واقفم که کاسپاروف نقاط ضعف و قوت مرا به خوبی می دانست.من از زمانی که ناکامورا با کاسپاروف کار می کند نتایج خوبی را در برابر ناکامورا کسب کرده ام.هر چند معتقدم که ناکامورا پیشرفت خوبی را در نتیجه گیری داشته و خواهد داشت اما باید اذعان کنم که تنها ۴ یا ۵ بازیکن در جهان شطرنج از جمله خود من وجود دارند که شطرنج را بهتر از ناکامورا می فهمند.من نمی دانم که آیا کاسپاروف می تواند این مشکل ناکامورا را در برهه ای کوتاه از زمان حل کند و یا خیر؟!."

و پاسخ این سوال را پایگاه وی جی نت اینگونه می دهد که باید تا اواسط نوامبر آینده که مسابقات یادبود تال در مسکو با حضور جمعی از نخبگان دنیای شطرنج از جمله کارلسن و ناکامورا برگزار خواهد شد،صبر کرد.




لینک ثابت


بازدید : 443
[ پنج شنبه 26 آبان 1390 ] [ 2:29 ] [ نویسنده : محمدرضا ] | نظرات ()
مطالب متفرقه
نظر بدهید
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







نمایش کلیه نظرات



.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب اسد اچ دی
  • وب دی ال سان
  • وب عکس
  • وب هاست